Supermamma?

Befinner mig på västkusten nu, hjälper Jörgens föräldrar med att stå i kiosken och ha hand om in & utcheckningen på camping, verkligen jätte kul att va sysselsatt, att ha något att göra. MEN.. ja nu kommer det här förbannade MEN.. Jag undrar vem som har bestämt att mamman (kvinnan) ska göra allting ? Jag tycker iaf att det är en pissregel! Nu har Jörgen bara legat i husvagnen och sovit i två dagar medans ja gjort allt, jobbat med Jenna på armen, är vaken på nätterna, går upp med henne på morgonen, lägger henne. Ja jag gör allt! Och så har det väl varit sen hon föddes i princip, ja kan skatta mig lycklig om jag får honom att bära henne i ..ja.. sisådär en kvart kanske! Jag har lärt mig, när jag läste Mia skäringers bok Dyngkåt & hur heligt som helst att man får gnälla, man kan inte alltid vara glad och må toppen fast man har barn! Det är okej att säga att det är skitjobbigt och jag orkar inte mer. Just så känner jag nu. Nej jag är ingen supermamma, fast ja försöker! Nu är ja istället på bristingsgränsen. Älskar mitt barn mest av allt på denna jord. Jag vill bara ha lite.. lite.. avlastning, så slipper jag bli galen! Nej nu ska ja gå ner och jobba lite var bara tvungen att få ur mig lite.


Kram

Jennifer

Kommentarer
Postat av: Anonym

och barnet är ju bara nån månad gammal, tänk om 1 år... jag vet verkligen inte hur du hade mage att säga att han är en bra pappa... han är en loser som sagt.. och snart, jag lovar dig, så snart kommer du att bli så less på denna livet du lever nu så du kommer att ge upp dina drömmar som att, vara en bra mamma, familj, hus, jobb osv... kommer att börja lämna jenna hus din mamma för att festa, tillslut hitta någon annan för det kommer att hända jävligt snart och försöka vara den bästa mamma men egetligen kommer du bara vara en dålig mamma.. du kommer att må så dåligt av att du är som du är så tillslut den jennifer du är kommer att känna sig vlsen och inte veta vem du egentligen är... du skaffade tvärr barn med fel person å även fel tiden av ditt liv... barnet är inga medicin och inte heller en terapi.. det hjälper i början där man får ta ansvar och även känna sig stark. Men sen...Du vet själv hur din mamma är/var

2010-08-13 @ 11:05:09
Postat av: julia

Dra åt helvete du över så blir jag en lycklig syster.



Jag tycker du sköter det här jätte bra, tjata sönder på gubben så du inte sliter ut dig. Annars får du gärna komma hit o sova så får moster leka med Jenna.

<3

2010-08-14 @ 01:02:03
Postat av: Alexandra

Anledningen till att han ligger där är för att du låter honom göra det, du är på tok för snäll isf! Jag kan räkna upp många gånger han avlastat dig, så jag vet att han kan =) Så sparka bara igång han!!



Och du är en jätte bra mamma, alla har dåliga dagar och allt känns piss!



Ta hand om er! Puss och kram



2010-08-14 @ 20:12:23
Postat av: jaffy

Du som kommenterar måste ha barn själv för att skriva en sådan sak. Jag är ingen dålig mamma, det vet jag. Jag är en skit bra morsa. Så fuck you! Hjälper i början, man får ta ansvar och känna sig stark? Det va du som sa det. Ångrar du ditt/dina barn, känns det jobbigt nu, vill du prata om det ?

För mig känns det bra hela tiden, och ja blir bara starkare och starkare. Vad det gäller dej... Tydligen har du gett upp.

2010-08-14 @ 21:14:39
URL: http://jaffy.blogg.se/
Postat av: Anonym

mmm nej, jag har faktikst inga barn men känner många som har och som har gett upp precis som du kommer att göra och precis som din mamma har gjort ;) inte så jävla svårt att tänka sig vad som händer med dig

2010-08-16 @ 10:35:26
Postat av: Angelica

Men herregud! Vilka komentarer du får stå ut med. Tycker inte att nån ska behöva höra på nåt sånt skräp! Säj åt gubbkräket att han börjar bli gammal och påpeka nån kråkfot under ögat så blir det nog fart på honom...

Håret på min lilla dotters huvud kostar platina minst! Hum hoppas att hon inte tappar det... Jag föddes med MYCKET hår men tappade allt när jag var runt 6 månader. Ser jävligt roligt ut. Bli skallig när alla andra bebisar började få sitt hår.

2010-08-16 @ 22:17:48
URL: http://kixooo.blogg.se/
Postat av: jaffy

Ja det finns ju tyvärr folk till allt! Personen ifråga känner mig inte ett dugg heller. För allt som skrivs är ju heelt fel. Fast det känns ändå rätt bra, då vet ja att det inte är mig det är fel på =) Ja har att sparkat igång gubben nu. Nu har ja haft lite semester, bortsett från att ha jobbat.

2010-08-18 @ 22:58:19
URL: http://jaffy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0