How can you hate the way you do? How does it feel to be like you?

Nu är vi påväg hem till kristinehamn igen,  Julles pappa kör hem oss, så kunde han passa på att vara hemma någon dag eller två. Skönt att åka bil hem, Jag älskar nämligen att åka bil. Det har ja gjort sen jag var liten, jag gillar mest att åka på natte n. Det är rogivande på något vis, antingen somnar ja.. det gör ja oftast, vaggas till sömns som ett barn i bilen. (Sjukt, det sitter ifrån när ja va liten och inte kunde sova och mamma körde runt mig i bilen.) Eller så kan ja sitta och fundera på allt och inget, kommer ofta upp massa känslor, ibland blir det för mycket..


När jag kommer hem ska jag gå bort till Zandrah med en bärsele som jag har haft. Hennes syster ska ha den.  Sen får vi se om jag ska träffa Sara en sväng, eller om det blir att gå bort till Alek, beror på vem som är i mest behov att träffa mig. =) Det kanske ingen av dom är.. Är nog ja som är i behov av sällskap, känns som jag inte varit hemma på evigheter, när jag var hemma sist var det ju bara ett par dagar och då var jag dessutom  sjuk. Det var mindre roligt. En sak är säker, det var lättare att vara sjuk innan man hade barn. Nu finns inte ordet vila längre.. Pratade med Sara om det förut faktiskt, att folk har såna problem med att man som mamma blir trött på allt, att man ibland känner för att bara dra ifrån allt. Men man gör det ju inte, sjävklart inte, men när  man känner att det blir för mycket tror jag att det är bra att någon kan passa barnet, annars går allt det jobbiga ut över dom som inte förtjänat det.  


Satt nyss och tänkte på folk som inte kan släppa taget, som hatar så mycket. Ta t.ex den här personen som alltid kommenterar elaka saker i min blogg. Varför  då? Har jag någon gång gjort den här personen illa på något sätt, för jag vet att jag har varit elak mot många människor i mitt liv. Men det var ju då? Jag vet att ja har förändrats, till det bättre. Om det nu är så, tycker jag det är bättre att personen säger det, så jag kan be om ursäkt, eller förklara mig, så han/hon.. (antagligen hon) kan gå vidare. Om ja inte gjort något så undrar jag ännu mera varför? Det måste vara otroligt jobbigt att gå runt att hata så mycket. Det tror inte jag är hälsosamt.

Kanske är bäst att avrunda lite nu, som ni märker tänker jag alldeles för mycket när ja åker bil.

Kramar

Jennifer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0