Behandling dag 10

Är en lika bra dag idag, vill inte ha en panna nu heller, känner inget som helst sug efter det, börjar jag tänka på något som får mig att relatera till drogerna försöker jag gå o göra nåt annat och "glömma" det, för just nu mår jag bra och vill forsätta att känna såhär. 2 dagar är inte dåligt iaf, hoppas det är likadant imorgon.
Idag har jag gjort ett hm... minns inte va det heter (typ Ids 100 eller ngt) men det är iaf ett frågeformulär som man ska fylla i 100 frågor, som dom sen använder i utredningen i slutet av min behandling, sen har jag haft möte. med Sivan, vi prata om vad det blir av med mig efter det här, dom föreslog behandlingshem eller familjehem men jag känner inte alls för något sådant. Då föreslog dom iaf en kontaktperson, det kan jag gå med på. Sen blir det möte med Håkan på ANL, drogtester, Psykolog, kanske 12 stegs. Skaffa mig praktik, för att sen kunna få en egen lägenhet.

Har nyss kommit in från en promenad på stan, va skönt att va ute o gå lite, fint väder som fan ju.
Köpte med glasögon på OK häromdagen, bara för att se smart ut, men jag ser rätt kasst med dom på långt håll eftersom det va styrka i dom. Haha. Men det viktiga är att ja ser ut som en intelligent tjej. :) För det är jag, egentligen , i smyg.
Ikväll ska jag & Maria (behandlingsassistent) gå på ett NA-möte. Maria är skit bra, gillar henne verkligen. Vi kan prata om allt. Mötet är i 2 timmar och jag är lite nervös, har aldrig vart på något sånt, men det kommer nog att bli intressant.

Jag kommer inte att vara inne på msn så mycket mer nu, eller ringa så mkt, för jag känner att jag mår bättre av att inte prata med folk utifrån. Jag har så mycket med mig själv nu, men ja har lärt känna mig själv väldigt bra och vet mycket mer om varför jag gör som ja gör än vad jag gjorde innan. Vad jag än kommer att säga sen, så vet jag att det här har varit bra för mig och kommer fortsätta vara bra för mig.  Har det ju soft härinne liksom, behöver inte drifta och grejja som jag vet att alla andra gör. Vill vara kvar här.

Har gjort en lista på vad jag är rädd för med.. Det va en del, mycket sjuka saker med, som man inte tänkt på tidigare.
Men det jag är mest rädd för, det är att börja knarka igen!



Kommentarer
Postat av: Johanna!

Blir stolt över dej gumman!

Stressa aldrig över hur nästa dag kommer kännas, ta en dag i taget, jätte skönt att du känner som du gör, att de känns okey! Det är ett steg närmare till att få ett bättre liv. Hoppas det går bra på NA mötet, du vet att du alltid får ringa om du vill prata! Visa alla att du inte är den där Jaffa som många kanske tror, för det är du inte, egentligen! Puss och Kram din Gbg

2009-04-01 @ 18:32:34
Postat av: Alexandra

Tänker på dig gumman!!!!

2009-04-01 @ 19:40:31
Postat av: Dick

Vill du ha besök? isåfall är det nåt du vill ja köper med? ,saknar dig ;-) men är jätteglad att du känner dig stark. Pappa

2009-04-01 @ 19:42:07
Postat av: Jaffa

Ja det vill jag, men jag har fått mer besök än alla här inne så jag vill inte tjata på dom, du får ringa och prata med dom själv isf. 0550-86030

Och sen får du bestämma tid & dag med dom. Du får gärna köpa med godis , salt =) Med det du har med måste vara oöppnat. Kram

2009-04-01 @ 20:32:43
URL: http://jaffy.blogg.se/
Postat av: Anonym

jodå, du kommer säkert att börja knarka igen! specillt när du inser att alla vet att din BÄTIS är med Bolle :S



jag gillar inte dig men ändå tycker jag att det är synd om dig!

du är alltså en 0!!

2009-04-03 @ 13:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0